På grund av Covid-19. Vi rengör alltid din produkt med desinfektionsmedel innan vi paketerar den.
Din Kundvagn Bli Medlem Logga in

Villkor

ALLMÄNNA VILLKOR VID INLÄMNING AV ENHET OCH KÖP AV PRODUKTER

1. FÖRETAG

Fixiphone är marknadsföringsnamn till Fixphone Västerbotten AB (Organisationsnummer 5590538913). Nedanstående avtalsvillkor tillämpas mellan företaget Fixphone Västerbotten AB och kunden. Dessa villkor träder i kraft när en beställning görs på vår hemsidan eller kunden beställer en tjänst eller produkt i någon av våra fysiska butiker.

2. KUNDEN

Fixphone Västerbotten AB säljer tjänster och produkter till konsumenter och företag. Alla som besöker våra fysiska butiker och köper en tjänst eller produkt eller beställa tjänster eller produkter online definieras som kund.

3. Allmänna Villkor

1. Fixphone Västerbotten AB lämnar 12 månaders funktionsgaranti på alla reparation.Garanti gäller på fel som uppkommer på reparationen som inte orsakas av handhavandefel, d.v.s. När man själv inte är orsaken till det uppkomna felet. Sprickor och vattenskador är exempel på sånt som inte täcks av vår garanti.

2. Garantin gäller endast för reparationen som vi har utfört och inte på hela enheten. d.v.s Om vi t.ex har bytt skärmen på din telefon så lämnar vi bara garanti på skärmbytet

3. Av säkerhetsskäl vill vi inte att kunden ska lämna sitt lösenord till oss. Detta pga. Att det är kundens ansvar att testa sin telefon i butiken efter reparationen och det för att säkerställa att allt funkar som det ska i telefonen.

4. Inköpskvittot måste uppvisas för att garantin ska gälla. Kontoutdrag från bank är inget kvitto för oss därför är det väldigt viktigt att du sparar ditt kvitto.

5. Om din telefon går sönder under reparation och om vi inte kan fixa felet kommer vi att ersätta den med en likvärdig telefon. Väntetiden på att få en likvärdig telefon kan blir upp till fyra veckor.

6. Det lämnas inga garantier för enheter som fått vätskeskada.

7. Fixphone Västerbotten AB tar inte ansvar för om en ny uppdatering från tillverkaren orsakar problem med det utbyta delen som företaget har bytt ut.

8. Fixphone Västerbotten AB tar ingen ansvar för förlorade data såsom bilder, meddelande eller annat i telefon.

9 Kunden har 14 dagars ångerätt på köpt produkt. Ångerrätten gäller inte på special beställda varor som vi inte har i lager, som till exempel Andriod delar eller datordelar. Ångerrätten gäller heller inte för en reparation eller tjänst som har blivit utförd. Varan eller enheten måste vara i det skick som då den mottogs av kund. Ångerrätten gäller heller inte om kund genom eget förfarande skadat varan.

10. Om Kunden väljer att nyttja sin ångerätt kommer Fixphone Västerbotten AB kommer att återbetala kunden för produkten. Återbetalningen sker inte för leveranskostnader eller returkostnader.

11. Det kan ta upp till 14 dagars att få återbetalningen detta p.g.a. Att Fixphone Västerbotten AB måste kontrollera att varan som är återlämnad är i samma skick som vid köpet.

12. Fixphone Västerbotten AB är en självständig butikskedja och samarbetar inte med någon mobiltillverkare.Normalt sett kan man förlora sin garanti om man har något garanti kvar när man lagar sin enhet hos en självständig reparatör.

13. Garanti täcker inte normalt slitage av batterit.

14. Garantin gäller inte om enheten har blivit öppnat av kunden själv eller någon annan.

15. Produkt som blivit skadad i frakt p.g.a. Avsändarens vårdslöshet (se till att alltid förpacka produkten väl!) ansvararas av kunden.

16. Fixphone Västerbotten AB står inte för kostnader, förlorad inkomst p.g.a. leveransfördröjning eller om något annat fel skulle uppstå vid en reparation eller beställning av en vara.

17. Felsökningen kostar 350:- om det går att laga enheten och ni godtar vårt prisförlag så bjuder vi på kostnaden för felsökningen. I fall enheten inte går att laga eller ni inte accepterar vårt prisförlag så är kunden skyldig att betala 350:-.

18. Varan måste hämtas senast en vecka efter inlämningen, sker det en fördröjning annat än en fördröjning från företaget sidan ex.v. Om en reparation tar längre tid än förväntat eller att någon del måste beställas kan företaget debitera en lageravgift upp till 500:-

19. Leveransen av en produkt som är beställt på hemsidan. Om varan finns i lager sker leverans redan samma dag eller senast dagen efter. Om en produkt inte finns i lager kan leveransen dröja upp till 10 arbetsdagar.

20. Betalningen sker via betalkort, swish eller fakturering. Vid fakturering kan en kreditupplysning göras.

21. Angivna priser på hemsidan eller butiken är inkl. Moms då lagen så förskriver. På handel med begagnad elektronik tillämpas marginalskatteförfarandet.

22. Om priset på en vara stiger efter beställningen är gjord får kunden skickat samma pris som var sagt vid beställningstillfället av produkt eller annat köp.

23. Om det visar sig att en såld begagnad enhet från Fixphone Västerbotten AB har ett fel måste kunden returnera produkten utan något onödig fördröjning. Produkten ska i första hand lagas och skickas tillbaka till kunden men om det visar sig att det p.g.a. Någon anledning inte går att laga produkten ersätts kunden med en likvärdig produkt.

24. Om ett fel upptäcks i en reparerad enhet eller inköpt enhet från Fixphone Västerbotten AB måste kunden omedelbart kontakta oss skriftlig till info@fixiphone.se eller komma förbi till någon av våra butiker för att åtgärda felet.

Ring oss
X
Covid-19

På grund av Covid-19.. Vi rengör alltid din produkt med dissinfektionsmedel innan vi paketerar den. Klicka på länken om du vill veta mer.

När vi tar emot din produkt rengör vi den noggrant med dissinfektionsmedel.

Våra mobilreparatörer saniterar din handhållna device med dissinfektionsmedel både innan och efter vi reparerar den.

Innan vi paketerar din mobil eller surfplatta använder vi dissinfektionsmedel för att sanitera produkten.

På grund av Covid-19.. Vi rengör alltid din produkt med dissinfektionsmedel innan vi paketerar den. Klicka på länken om du vill veta mer.

X

Din iPhone blir som regel lagad inom 30 minuter. När vi reparerar andra modeller så Samsung, Huawei one Oneplus behöver vi oftast lite längre tid på oss. Kom gärna förbi till någon av våra butiker i Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Gävle, Uppsala, Västerås, Eskilstuna och Linköping. Vi gör en bedömning av din mobiltelefon och kan därefter ge dig en mer ungefärlig förväntad reparationstid. Normalt sett tar det endast en timme att för oss på FixIphone att reparera en iPhone, med undantag för vissa reparationer som exempelvis byte av baksida som tar lite längre tid då limmet måste torka helt innan vi kan återlämna mobiltelefonen. Reparation av iPad skärm tar också lite längre tid, ungefär 48 timmar det pga. Att det är en större yta lim som behöver torkas. När det gäller reparation av Samsung, Huawei, Oneplus och andra android märken så har vi en längre förväntad reparationstid och det pga. Att vi inte alltid har reservdelarna till android på lager utan måste beställa dessa reservdelar och det brukar ta 2-3 arbetsdagar. Du har kvar din mobiltelefon tills det att vi fått hem reservdelarna därefter lämnar du in din mobiltelefon och har en förväntat reparationstid på omkring 1 timme.

X

Har du inte tid eller möjlighet att komma in till någon av våra butiker? Då kan du enkelt, snabbt och smidigt lägga en order på vår hemsida med den reparation du önskar för din iPad, iPhone eller android telefon. Vanligen så lagar vi din mobiltelefon samma dag som vi får in den och skickar tillbaka den samma dag. Vilken innebär att du oftast får tillbaka din telefon senast 48 timmar efter att du skickat in den till oss. Om du bor någonstans i Sverige där vi idag inte har någon fysisk butik så har du möjlighet att posta in din enhet till oss. Vi hanterar alla beställningar snabbt och skickar som regel tillbaka din enhet redan samma dag som vi fått in den. Vid beställning av reparation i vår webbshop kommer du att få instruktion att skicka din enhet till närmaste verkstad, på så sett minskar vi trycket på miljön genom att undviker långa onödiga transporter och du som kund får snabbare tillbaka din enhet. När vi skickar tillbaka din enhet så paketerar vi det mycket varsamt och postar det som försäkrat och spårbar post, för att du som våran kund ska känna dig trygg.

X

Även om vi har drop in på det flesta reparationer har du möjlighet att boka en tid på någon av våra verkstäder. Detta för att säkerställa att du får hjälp direkt när du besöker butiken. När du lämnar in din enhet på den bokade tiden så kommer vi omgående att hantera ditt ärende. Bokningen gör du snabbt och smidigt här på vår hemsida. Hos oss är det kostnadsfritt att göra en drop in bokning, så när du bokar en tid behöver du inte göra en förskottsbetalning eller oroa dig för att behöva stå för en avbokningsavgift om du skulle få förhinder eller missa tiden.

X

När du lämnar in din iPhone, iPad, Macbook , Samsung, Huawei eller andra Android modeller ger vi dig alltid en 12 månaders funktionsgaranti. Det finns inget viktigare en er våra kunder. Nöjda och återkommande kunder är vår ambition. Vi vill att du som kund ska känna dig säker och trygg när du lämnar in din enhet för lagning och reparation. Här kan du läsa mer om vår garantivillkor (Länk till garantivillkor).

X

På Fixiphone använder vi endast reservdelar av högsta kvalitét när vi reparerar din iPhone, Samsung, Huawei, iPad eller andra märken. Det finns ett hav med tillverkare och försäljare som säljer reservdelar till mobiltelefoner och iPads. Genom åren har vi testat en sjö med leverantörer, mycket få av dessa har kunnat leverera reservdelar av den kvalitét som vi strävar efter. Vi köper bara in reservdelar som är noga kontrollerade och testade, så att du kan vara säker på att du alltid får det bästa som finns på marknaden.

X

Vi på Fixiphone strävar alltid efter nöjda kunder och vi vill att du som kund ska känna dig helt säker när du anlitar oss. Därför vill vi på Fixiphone ge dig som kund hos oss 12 månaders garanti på utförda reparationer. Idag så finns det ett stort utbud av reparatörer och de flesta av våra kollegor i konkurrerande företag är seriösa och gör ett bra jobb men tyvärr så finns det även en del oseriösa företag där ute som inte utför fackmässigt jobb och skadar vår bransch. Kontrollera alltid garantivillkoren på det företag som du anlitar som reparatör.

X

Vi på Fixiphone vill att det ska vara billigt att laga sin mobiltelefon eller surfplatta. Ett företag som tar överpris för utförda reparationer kommer att förlora kunder när kunden märker att det finns billigare alternativ. Därför pressar vi priserna så mycket som det finns utrymme för utan att kompromissa med kvaliteten, miljön eller företaget. Billigare priser leder till mera kunder som känner att det är mer lönsamt att laga sin iPhone, iPad ,Samsung och andra märken istället för att köpa nytt, vilket är bra ur miljösynpunkt. Något som ni ska ha i minnet är om ett företag erbjuder väldigt billiga priser måste ni alltid ifrågasätta kvaliteten. Vi pressar priserna men vi kompromissar aldrig på kvaliteten för att

X

Vi ställer höga krav på våra medarbetare. Varje tekniker som jobbar hos oss på Fixiphone går en lång utbildning innan det får gå in och öppna kundens enhet. Utbildningen består av, avancerade reparationer av det aktuella modeller som finns ute på marknaden, hantering av elektronik på ett säkert sätt samt hantering av elektronikavfall på ett ansvarsfullt sätt.

X

Många företag tar extra betalt för att utföra expresservice när de lagar din iPhone eller iPad. Vi på Fixiphone tycker att det är fel att kräva extra pengar för att kunden snabbt vill ha sin enhet lagad. Därför ger vi på Fixiphone dig alltid samma pris för reparation av din enhet oavsett om du väljer expresservice eller inte.

X

Vi på Fixiphone lägger stort fokus på våra kunder och är måna om att ge dig som kund den service som du förtjänar- den bästa. Vi vet att effekten av nöjda kunder är väldigt stort inte bara ekonomiskt även för personalens trivsel