Viktigt skärmmeddelande

Viktigt skärmmeddelande det gick inte att verifiera att iPhone har en äkta Apple-skärm

Strax efter att Apple erbjöd originaldelar till verkstäder lanserade Apple skärmmeddelande varning. När en oberoende reparatör försöker byta skärman på iPhone 11 modeller och nyare modell får de detta meddelande. 

Viktigt meddelande om bildskärmar

Från och med iOS 13.1 och iPhone 11 och 12-modellerna (11, Pro ,Pro Max, 12 , 12 mini , 12 pro och 12 pro Max ) rapporterar din telefon om den har en tredjepartsskärm: ”Det går inte att verifiera att denna iPhone har en äkta Apple-skärm.” Det börjar som ett bestående meddelande på din låsskärm som varar i fyra dagar. Därefter placeras varningen i Inställningar i 15 dagar. Sedan i Inställningar> Allmänt> Om efter det. Den läggs också till i din ”enhetsinformation” så att Apples personal kan se den.

Skärmmeddelande varningen som liknar det senaste tillägget av batterivarningar, händer även om du byter en äkta Apple-skärm från en telefon till en annan. Varningen påverkar inte driften – förutom att  True Tone slutar fungerar.

Problemet med skärmmeddelande kvarstår även om man skiftar skärm mellan två helt nya mobiler

Vi har testat med att byta skärmen mellan 2 iPhone 11 modeller som har helt original-skärm men utan de programverifieringsverktyg som finns tillgängliga för Apple-certifierade tekniker varnade våra enheter om att det gick inte att verifiera att iPhone har en äkta Apple-skärm detta trots att vi har bara byt skärmen från ena telefonen till den andra.

Vill du veta mer om hur man identifiera original skärm från kopia? Läs här

Detta varning är både bra och dåligt. Det är bra för att kunden snabbt kan verifiera om något är byt på en t.ex begagnade telefon som man köpt. Det är mindre bra för att den som stör sig på meddelande att kunna laga sin telefon var man vill utan att Apple får bestämma om detta. Vi vet att generellt priserna blir mycket dyrare för kunden när man ansluter sig till Apple. Detta kan ledda till att fler väljer att inte laga sin telefon och i stället köper man en ny telefon. Detta är extremt dåligt för ekonomin och miljön.

Fixiphone använder endast reservdelar som håller högt kvalité

Det finns lågkvalitativa iPhone-skärmar i marknaden på Fixiphone använder vi endast delar av högsta kvalitet vi testar varje iPhone skärm noggrant innan vi monterar den till kunden.

Vi anser att Apple gör dessa svårigheter med skärmmeddelande varning inte endast för att begränsa kopia skärmar i marknaden utan syftet är att det ska blir mindre och mindre attraktivt att laga sin telefon och man ska välja mellan att laga sin iPhone hos Apple själva och betala de dyra priserna de begär eller köpa en ny telefon i båda fall så ska Apple tjäna på det.

Behöver du hjälp med att laga din iPhone kontakta oss idag.

Linköping

filbyter gallerian, Stora Torget 5 i, 582 19 Linköping, Sweden
Linköping 582 19
Sverige
Telefon: +46101301380
E-post: info@fixiphone.se

Ring oss
X
Covid-19

På grund av Covid-19.. Vi rengör alltid din produkt med dissinfektionsmedel innan vi paketerar den. Klicka på länken om du vill veta mer.

När vi tar emot din produkt rengör vi den noggrant med dissinfektionsmedel.

Våra mobilreparatörer saniterar din handhållna device med dissinfektionsmedel både innan och efter vi reparerar den.

Innan vi paketerar din mobil eller surfplatta använder vi dissinfektionsmedel för att sanitera produkten.

På grund av Covid-19.. Vi rengör alltid din produkt med dissinfektionsmedel innan vi paketerar den. Klicka på länken om du vill veta mer.

X

Din iPhone blir som regel lagad inom 30 minuter. När vi reparerar andra modeller så Samsung, Huawei one Oneplus behöver vi oftast lite längre tid på oss. Kom gärna förbi till någon av våra butiker i Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Gävle, Uppsala, Västerås, Eskilstuna och Linköping. Vi gör en bedömning av din mobiltelefon och kan därefter ge dig en mer ungefärlig förväntad reparationstid. Normalt sett tar det endast en timme att för oss på FixIphone att reparera en iPhone, med undantag för vissa reparationer som exempelvis byte av baksida som tar lite längre tid då limmet måste torka helt innan vi kan återlämna mobiltelefonen. Reparation av iPad skärm tar också lite längre tid, ungefär 48 timmar det pga. Att det är en större yta lim som behöver torkas. När det gäller reparation av Samsung, Huawei, Oneplus och andra android märken så har vi en längre förväntad reparationstid och det pga. Att vi inte alltid har reservdelarna till android på lager utan måste beställa dessa reservdelar och det brukar ta 2-3 arbetsdagar. Du har kvar din mobiltelefon tills det att vi fått hem reservdelarna därefter lämnar du in din mobiltelefon och har en förväntat reparationstid på omkring 1 timme.

X

Har du inte tid eller möjlighet att komma in till någon av våra butiker? Då kan du enkelt, snabbt och smidigt lägga en order på vår hemsida med den reparation du önskar för din iPad, iPhone eller android telefon. Vanligen så lagar vi din mobiltelefon samma dag som vi får in den och skickar tillbaka den samma dag. Vilken innebär att du oftast får tillbaka din telefon senast 48 timmar efter att du skickat in den till oss. Om du bor någonstans i Sverige där vi idag inte har någon fysisk butik så har du möjlighet att posta in din enhet till oss. Vi hanterar alla beställningar snabbt och skickar som regel tillbaka din enhet redan samma dag som vi fått in den. Vid beställning av reparation i vår webbshop kommer du att få instruktion att skicka din enhet till närmaste verkstad, på så sett minskar vi trycket på miljön genom att undviker långa onödiga transporter och du som kund får snabbare tillbaka din enhet. När vi skickar tillbaka din enhet så paketerar vi det mycket varsamt och postar det som försäkrat och spårbar post, för att du som våran kund ska känna dig trygg.

X

Även om vi har drop in på det flesta reparationer har du möjlighet att boka en tid på någon av våra verkstäder. Detta för att säkerställa att du får hjälp direkt när du besöker butiken. När du lämnar in din enhet på den bokade tiden så kommer vi omgående att hantera ditt ärende. Bokningen gör du snabbt och smidigt här på vår hemsida. Hos oss är det kostnadsfritt att göra en drop in bokning, så när du bokar en tid behöver du inte göra en förskottsbetalning eller oroa dig för att behöva stå för en avbokningsavgift om du skulle få förhinder eller missa tiden.

X

När du lämnar in din iPhone, iPad, Macbook , Samsung, Huawei eller andra Android modeller ger vi dig alltid en 12 månaders funktionsgaranti. Det finns inget viktigare en er våra kunder. Nöjda och återkommande kunder är vår ambition. Vi vill att du som kund ska känna dig säker och trygg när du lämnar in din enhet för lagning och reparation. Här kan du läsa mer om vår garantivillkor (Länk till garantivillkor).

X

På Fixiphone använder vi endast reservdelar av högsta kvalitét när vi reparerar din iPhone, Samsung, Huawei, iPad eller enheter av andra märken. Det finns en uppsjö av tillverkare och försäljare som säljer reservdelar till mobiltelefoner och iPads. Genom åren har vi testat en mängd leverantörer för att hitta de som levererar reservdelar av den kvalitet vi eftersträvar. Därför kan du vara säker på att du alltid får det bästa som finns på marknaden.

X

Vi på Fixiphone strävar alltid efter nöjda kunder och vill att du som kund ska känna dig trygg när du anlitar oss. Därför ger vi dig 12 månaders garanti på utförda reparationer. Idag finns det ett stort utbud av reparatörer, de flesta av våra kollegor i konkurrerande företag är seriösa och gör ett bra jobb, men tyvärr finns det även en del oseriösa företag som inte utför fackmannamässiga reparationer och skadar vår bransch. Kontrollera alltid garantivillkoren på det företag som du anlitar som reparatör.

X

Vi vill att det ska vara billigt att laga mobiltelefonen eller surfplattan. Företag som tar ett överpris för utförda reparationer kommer att förlora kunder, därför pressar vi priserna så mycket som möjligt utan att kompromissa med kvaliteten eller miljön. Hos oss får du en väl utförd reparation till ett bra pris. Bra för dig och bra för miljön!

X

Vi ställer höga krav på våra medarbetare, varje tekniker som jobbar på Fixiphone går en utbildning innan de får arbeta med våra kunders enheter. Utbildningen består av avancerade reparationer av de aktuella modeller som finns på marknaden, säker hantering av elektronik och ansvarsfull hantering av elektronikavfall.

X

Många företag tar extra betalt för att utföra expresservice när de lagar din telefon eller läsplatta. Vi på Fixiphone tycker att det är fel att kräva extra pengar för att kunden vill ha sin enhet lagad snabbt. Därför har vi alltid samma pris för reparation av din enhet oavsett om du väljer expresservice eller inte.

X

Vi på Fixiphone lägger stort fokus på våra kunder och är måna om att ge dig bästa tänkbara service. Vi vet att effekten av nöjda kunder är stor, inte bara ekonomiskt utan även för personalens trivsel.