Samsung skärmbyte

Samsung skärmbyte

Skärmbyte på Samsung telefoner kan vara en kostsam reparation.Vi får många kunder som frågar  oss om kostnaden för en skärmbyte för Samsung Galaxy S6 Edge, Galaxy S7 Edge, Galaxy S8 eller Galaxy S8 Plus-telefoner och de senaste S10 och S20- modellen. Ersättningsskärmar som är äkta Samsung Service Packs är dyra. Detta i sin tur påverkar priser som reparatörer tar ut för Samsung reparation .

Samsung skärmbyte

Varför Samsung skärmbyte är dyrare än andra telefoner?

Anledningen till detta är att tillverkningskostnaden för att tillverka Samsungs skärmar är höga. De flesta Samsung-skärmar använder AMOLED (aktiv matris organisk LED) -teknik och tillverkas av Samsung själva. Tillverkare av kompatibla tredjepartsskärmar (huvudsakligen baserade i Kina) har ännu inte lyckats göra sina egna motsvarigheter skärmar till Samsung.

Vilka olika val har man när man vill byte skärmen på sin Samsung telefon?

Det finns tre alternativ för att byta skärmen på sin Samsung. Kopia skärmar som oftast bara finns för de äldre samsung telefoner. Äkta Samsung skärmar som finns tillgängliga via Service Packs som säljs av Samsung till distributörer.  Lagersaldot av dessa är vanligtvis begränsade, särskilt för nyare modeller. Äkta Samsung-skärmar är också tillgängliga via återvinning, efter att ha tagits från telefoner och renoverats i fabriker i Kina. På grund av utbud och efterfrågan är återförsäljningsvärdet på en trasig Samsung-skärm mycket hög, vilket i sin tur höjer priset på återvunna skärmar.

Det officiella Samsung Service Pack är den bästa kvalitet, och det är vad vi brukar använda. Dessa skärmar är helt nya Super AMOLED-skärmar som tillverkats av Samsung och används i deras servicecenter. Vanligtvis kommer dessa med en ny ram och alla korrekta lim som krävs för att ge Samsung skärmbyte en fabriksfinish. Vissa andra butiker kan använda renoverade Samsung-skärmar, och dessa kommer vanligtvis utan rätt lim och ram. Det betyder att du måste överföra den gamla ramen från den trasiga skärmen – om det inte görs korrekt kan det orsaka problem vid ett senare tillfälle. Displayen kan till exempel lyftas från ramen , eller om den gamla ramen inte rengörs korrekt kan det leda till att en rosa linje visas på skärmen.

Det andra problemet med refurbished -skärmar är att det kan finnas en enorm kvalitetsskillnad beroende på vem som renoverade den. Vänd dig till någon av våra butiker när du behöver byta skärm på din Samsung.

Varför kan ni inte byta endast glaset på min Samsung och inte hela skärmen?

Många kunder hitta olika glas på Samsung telefoner till väldigt billiga priser ca 100-200 kr. De undrar såklart varför Samsung skärmbyte är så dyrt när man kan köpa själva glaset för 100 kr. Det de inte vet är att dessa produkter som säljs på nätet är en typ av bedrägeri egentligen. Glaset som säljs på nätet med några värdelösa verktyg är inte användbara. Att byta glas i allmänhet kräver mycket skicklighet. Att byta ut glaset på en böjd skärm som S7 Edge är nästan omöjlig, även för en erfaren tekniker, utan att skada själva LCD-skärmen.

Varför ska jag välja Fixiphone för lagning av min Samsung telefon?

Vi använder endast Samsungs äkta reservdelar som vi köper direkt från en auktoriserad återförsäljare och ger 12 månaders funktionsgaranti. Våra tekniker är utbildad och känner Samsungs produkter väl.

Ring oss
X
Covid-19

På grund av Covid-19.. Vi rengör alltid din produkt med dissinfektionsmedel innan vi paketerar den. Klicka på länken om du vill veta mer.

När vi tar emot din produkt rengör vi den noggrant med dissinfektionsmedel.

Våra mobilreparatörer saniterar din handhållna device med dissinfektionsmedel både innan och efter vi reparerar den.

Innan vi paketerar din mobil eller surfplatta använder vi dissinfektionsmedel för att sanitera produkten.

På grund av Covid-19.. Vi rengör alltid din produkt med dissinfektionsmedel innan vi paketerar den. Klicka på länken om du vill veta mer.

X

Din iPhone blir som regel lagad inom 30 minuter. När vi reparerar andra modeller så Samsung, Huawei one Oneplus behöver vi oftast lite längre tid på oss. Kom gärna förbi till någon av våra butiker i Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Gävle, Uppsala, Västerås, Eskilstuna och Linköping. Vi gör en bedömning av din mobiltelefon och kan därefter ge dig en mer ungefärlig förväntad reparationstid. Normalt sett tar det endast en timme att för oss på FixIphone att reparera en iPhone, med undantag för vissa reparationer som exempelvis byte av baksida som tar lite längre tid då limmet måste torka helt innan vi kan återlämna mobiltelefonen. Reparation av iPad skärm tar också lite längre tid, ungefär 48 timmar det pga. Att det är en större yta lim som behöver torkas. När det gäller reparation av Samsung, Huawei, Oneplus och andra android märken så har vi en längre förväntad reparationstid och det pga. Att vi inte alltid har reservdelarna till android på lager utan måste beställa dessa reservdelar och det brukar ta 2-3 arbetsdagar. Du har kvar din mobiltelefon tills det att vi fått hem reservdelarna därefter lämnar du in din mobiltelefon och har en förväntat reparationstid på omkring 1 timme.

X

Har du inte tid eller möjlighet att komma in till någon av våra butiker? Då kan du enkelt, snabbt och smidigt lägga en order på vår hemsida med den reparation du önskar för din iPad, iPhone eller android telefon. Vanligen så lagar vi din mobiltelefon samma dag som vi får in den och skickar tillbaka den samma dag. Vilken innebär att du oftast får tillbaka din telefon senast 48 timmar efter att du skickat in den till oss. Om du bor någonstans i Sverige där vi idag inte har någon fysisk butik så har du möjlighet att posta in din enhet till oss. Vi hanterar alla beställningar snabbt och skickar som regel tillbaka din enhet redan samma dag som vi fått in den. Vid beställning av reparation i vår webbshop kommer du att få instruktion att skicka din enhet till närmaste verkstad, på så sett minskar vi trycket på miljön genom att undviker långa onödiga transporter och du som kund får snabbare tillbaka din enhet. När vi skickar tillbaka din enhet så paketerar vi det mycket varsamt och postar det som försäkrat och spårbar post, för att du som våran kund ska känna dig trygg.

X

Även om vi har drop in på det flesta reparationer har du möjlighet att boka en tid på någon av våra verkstäder. Detta för att säkerställa att du får hjälp direkt när du besöker butiken. När du lämnar in din enhet på den bokade tiden så kommer vi omgående att hantera ditt ärende. Bokningen gör du snabbt och smidigt här på vår hemsida. Hos oss är det kostnadsfritt att göra en drop in bokning, så när du bokar en tid behöver du inte göra en förskottsbetalning eller oroa dig för att behöva stå för en avbokningsavgift om du skulle få förhinder eller missa tiden.

X

När du lämnar in din iPhone, iPad, Macbook , Samsung, Huawei eller andra Android modeller ger vi dig alltid en 12 månaders funktionsgaranti. Det finns inget viktigare en er våra kunder. Nöjda och återkommande kunder är vår ambition. Vi vill att du som kund ska känna dig säker och trygg när du lämnar in din enhet för lagning och reparation. Här kan du läsa mer om vår garantivillkor (Länk till garantivillkor).

X

På Fixiphone använder vi endast reservdelar av högsta kvalitét när vi reparerar din iPhone, Samsung, Huawei, iPad eller enheter av andra märken. Det finns en uppsjö av tillverkare och försäljare som säljer reservdelar till mobiltelefoner och iPads. Genom åren har vi testat en mängd leverantörer för att hitta de som levererar reservdelar av den kvalitet vi eftersträvar. Därför kan du vara säker på att du alltid får det bästa som finns på marknaden.

X

Vi på Fixiphone strävar alltid efter nöjda kunder och vill att du som kund ska känna dig trygg när du anlitar oss. Därför ger vi dig 12 månaders garanti på utförda reparationer. Idag finns det ett stort utbud av reparatörer, de flesta av våra kollegor i konkurrerande företag är seriösa och gör ett bra jobb, men tyvärr finns det även en del oseriösa företag som inte utför fackmannamässiga reparationer och skadar vår bransch. Kontrollera alltid garantivillkoren på det företag som du anlitar som reparatör.

X

Vi vill att det ska vara billigt att laga mobiltelefonen eller surfplattan. Företag som tar ett överpris för utförda reparationer kommer att förlora kunder, därför pressar vi priserna så mycket som möjligt utan att kompromissa med kvaliteten eller miljön. Hos oss får du en väl utförd reparation till ett bra pris. Bra för dig och bra för miljön!

X

Vi ställer höga krav på våra medarbetare, varje tekniker som jobbar på Fixiphone går en utbildning innan de får arbeta med våra kunders enheter. Utbildningen består av avancerade reparationer av de aktuella modeller som finns på marknaden, säker hantering av elektronik och ansvarsfull hantering av elektronikavfall.

X

Många företag tar extra betalt för att utföra expresservice när de lagar din telefon eller läsplatta. Vi på Fixiphone tycker att det är fel att kräva extra pengar för att kunden vill ha sin enhet lagad snabbt. Därför har vi alltid samma pris för reparation av din enhet oavsett om du väljer expresservice eller inte.

X

Vi på Fixiphone lägger stort fokus på våra kunder och är måna om att ge dig bästa tänkbara service. Vi vet att effekten av nöjda kunder är stor, inte bara ekonomiskt utan även för personalens trivsel.